Kommunikation
Kommunikation
2010
Hjemstavn.com:
Redaktør. I perioden 2010-2012 vil Helsingør Teater i samarbejde med en række kunstnere sætte fokus på hjemstavnsbegrebet i en globaliseret verden.
Læs mere på www.hjemstavn.com/home
2008/2009
Novo Nordisk:
Et globalt newsletter og hjemmeside om Novos DAWN MIND projekt, der sætter fokus på de psykosociale aspekter af sukkersyge:
Eksempler på mindre opgaver i Danmark:
06.07.09
Tandlægeklinik blev til lægehus
Pressemeddelelse for tandlæge Poul Gylling, Aars. Nyheden når sin målgruppe gennem Nordjyske og som forsidehistorie på Aars Avis.
Klik på link:
Nordjyske
http://www.nordjyske.dk/vesthimmerland/forside.aspx?ctrl=10&data=31%2c3311817%2c2875%2c3
Aars Avis:
http://www.e-pages.dk/aarsavis/84/1
24.03.09:
Tandlægeklinik til
Georgien
Pressemeddelelse for tandlæge Poul Gylling, Aars. Nyheden når sin målgruppe som tophistorie i TV2 Nordjylland og som forsidehistorie på Aars Avis.
Klik på link:
TV2 Nordjylland:
Aars Avis:
http://www.e-pages.dk/aarsavis/16/
01.05.08
Helsingør Musikskoles 60 års jubilæumsavis
Avisen fortæller historien om Helsingør Musikskole i et moderne sprog og udtryk. Husstandsomdelt i Helsingør Kommune.
01.02.08
Elite3000 Profilavis 2008
Her har jeg bidraget med en række personlige portrætter af Helsingørs førende sportsprofiler. Husstandsomdelt i Helsingør.
Klik på link:
Elite3000:
Jeg påtager mig gerne både store og små kommunikationsopgaver - mit motto er: global og lokal, gerne i et samspil.
1999-2001:
Verdensbanken: SPectrum er et magasin udgivet af Verdensbanken, som formidler den nyeste viden inden for social- og arbejdsmarkedspolitik i udviklingslande.
Cover of SPectrum - Sector Strategy Launch Issue 2001
Jeg udviklede bladet og arbejdede som skrivende redaktør fra 1999-2002.
Se alle numre på:
Eksempler på større opgaver i DK og internationalt:
26.11.10
Medforfatter på den eksklusive nye coffee table book
“Time Machine - Deres”.
Bogen fortæller historien om Deres, en af Danmarks mest succesfulde og trendsættende tøjvirksomheder gennem tre generationer flettet sammen med fem årtiers dansk ungdomskultur set gennem en 20-årig dansk teenagers optik.
I en digital tid er en bog som denne et konkret, historisk vidnesbyrd i et moderne udtryk om en dansk virksomhed i verdensklasse, som har opnået sine resultater på grund af nogle stærke visioner, personligheder og værdier.
Bogen er ikke til salg, men bruges som gave i Deres-koncernen.
10.10.10
PR og presse på åbningen af Kulturværftet i Helsingør.
Pressekit og pressemeddelelser m.m.
Link til Kulturværftet - se pressematerialet
http://www.kulturvaerftet.dk/om-kulturvaerftet/presse.aspx
Link til TV2/Lorry’s indslag fra åbningen:
http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=10-10-2010&cID=1&vId=568692
Eksempel på pressemeddelelse bragt i fuld tekst:
http://lokalavisen.dk/publikum-stroemmede-til-kulturvaeftets-aabning-//apps/pbcs.dll/article?aid=/20101011/artikler/101019907/1051/hpmsh
2010:
Social Impact of Climate Change
Medforfatter på World Bank Report: Reducing Poverty, Protecting Livelihoods, and Building Assets in a Changing Climae - Social Implications of Climate Change for Latin America and the Caribbean.
Læs den online: http://issuu.com/world.bank.publications/docs/9780821382387
US Senator John Kerry skriver om rapporten:
“Dorte Verner and her team are once again ahead of the curve bringing home the threat not just to our planet but our people... They focus on the danger in the most human terms, examining the risk to our planet’s most vulnerable, in particular the world’s poor who rely on natural resources to survive - resources endangered by extreme weather changes. While focusing on Latin America, this book reminds us all there isn’t a place on earth exempt from the threat of climate change. It’s a moral wake-up call.